مهر برجام

فرصت های تازه ای که پس از توافق هسته ای با شش کشور بزرگ دنیا پیش روی ما گشوده خواهد شد.

مهر برجام

فرصت های تازه ای که پس از توافق هسته ای با شش کشور بزرگ دنیا پیش روی ما گشوده خواهد شد.

آخرین نظرات

محمدعلی محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در نشست خبری همایش شرکت‌های برتر ایران در هجدهمین سال رتبه‌بندی IMI100 در خصوص پیشرفت‌های دستیابی به اهداف این شرکت‌ها گفت:اعتبار شرکت‌ها بر اساس درآمدها و ارزش افزوده آن مطرح است بطوریکه بنگاه‌های بزرگ بین خود فضای رقابتی ایجاد کرده و به دنبال تعیین جایگاه خود میان رقبا در صنعت هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 800 بنگاه اقتصادی داوطلبانه آمار مالی خود را در اختیار ما گذاشته اند، ادامه داد: بنگاه‌ها و مدیران برای برنامه‌ریزی‌ها به این اطلاعات نیاز دارند و بسیاری از شرکت‌ها در چشم‌اندازهای خود برای سال‌های آینده می‌توانند جایگاه خود را در IMI100 بررسی و به رقابت بپردازند.
 
محمدی با اشاره به اینکه در شرایط پساتحریم و با آزادی اقتصاد کشور صادرات نیز افزایش یابد، افزود:در سال 93، 60 درصد صادرات غیرنفتی کشور متعلق به 500 شرکت بوده که نقش مهمی را نیز در اقتصاد کشور ایفا می‌کنند.
 
**بانک ها جزء قدرتمندترین های کسب و کار
 
در ادامه این نشست مجید درویش مدیر مرکز رتبه‌بندی شرکت‌های برتر اظهار داشت: قدرتمندترین رشته‌های کسب و کار، بانک‌ها و موسسات اعتباری، فرآورده‎‌های نفتی، پتروشیمی، قطعات خودرو و فلزات اساسی است و سهم هر کدام از این پنج گروه  در فضای کسب و کار به ترتیب 26 درصد، 16 درصد، 12 درصد، 6 درصد و  5 درصد است.
 
وی در خصوص شاخص صادرات این صنایع و اینکه کدام ارزآوری بیشتری داشته‌اند، افزود: پتروشیمی ها  با سهم 48 درصدی، فرآورده‌های نفتی با سهم 12 درصدی ، شرکت‌های چندرشته‌ای با سهم  10 درصددرذ رتبه های ابتدایی ارز آورری قرار دارند.
 
مدیر مرکز رتبه‌بندی شرکت‌های برتر در خصوص متمرکز بودن این شرکت‌ها در کل کشور افزود: بیشترین تمرکز این شرکت ها در استان تهران است و پس از آن اصفهان ، هرمزگان ،خوزستان و بوشهر قرار دارند.
 
درویش در پایان در با اشاره به ارزیابی رشد اقتصادی در سال‌های 92 و 93 گفت: بنا بر اعلام نرخ تورم توسط بانک مرکزی که 15.6 درصد بوده رشد واقعی بخش بنگاه اقتصادی کشور در سال 93 چیزی حدود 3.5 درصد و در سال 92، 12.8 درصد بوده است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی