مهر برجام

فرصت های تازه ای که پس از توافق هسته ای با شش کشور بزرگ دنیا پیش روی ما گشوده خواهد شد.

مهر برجام

فرصت های تازه ای که پس از توافق هسته ای با شش کشور بزرگ دنیا پیش روی ما گشوده خواهد شد.

آخرین نظرات
از آنجا که اتصال شبکه برق ایران به اروپا در دستور کار قرار ندارد، افزایش تبادل برق با کشورهای همسایه یکی از سیاست‌های کلیدی صنعت برق در پساتحریم است. هم‌اکنون ایران با ۷ کشور همسایه از طریق مرزهای خشکی تبادل و ارتباط برقی دارد که پیش‌بینی می‌شود مبادلات برقی با آن کشورها در پساتحریم توسعه بیشتری یابد. در یک دهه گذشته ایران گسترش ظرفیت تولید برق خود را به منظور پاسخگویی به تقاضای رو به رشد مصرف داخلی و همچنین فرصت‌هایی برای صادرات منطقه‌ای دنبال کرده و با سرمایه‌گذاری قابل قبولی درحال احداث خطوط انتقال در سراسر مرزهای خود است. درحال‌حاضر جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ارمنستان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، عراق و افغانستان انرژی مبادله می‌کند.

آمارها نشان می‌دهد، صادرات برق ایران در چند سال گذشته جهش رو به رشدی را شاهد بوده است، هر چند صنعت برق ایران با چالش‌های گوناگونی مانند فرسودگی خطوط انتقال و نیز هدرروی دست‌به‌گریبان است اما موقعیت خاص کشورمان در منطقه سبب شده است که کشورهای مختلف خواستار خرید برق از ایران باشند و ایران قابلیت آن را دارد که با افزایش توان تولید برق، صادرات خود را گسترش دهد.

کارشناسان انرژی اعتقاد دارند که لغو تحریم‌ها جان دوباره‌ای به صنعت برق خواهد داد و بخش انرژی کشور را در موقعیتی مناسب قرار می‌دهد. امید به دوران پساتحریم و فراهم کردن زمینه‌های رشد اقتصادی موجب شده است تا بار دیگر سرمایه‌گذاری در حوزه برق و انرژی مورد توجه بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی