مهر برجام

فرصت های تازه ای که پس از توافق هسته ای با شش کشور بزرگ دنیا پیش روی ما گشوده خواهد شد.

مهر برجام

فرصت های تازه ای که پس از توافق هسته ای با شش کشور بزرگ دنیا پیش روی ما گشوده خواهد شد.

آخرین نظرات

فناوری هسته ای شاه کلید چالش‌های بخش کشاورزی است/ از عقیم کردن آفات با رادیو ایزوتوپ‌ها تا تولید گیاهان مقاوم به خشکی


شاید بتوان استفاده از انرژی هسته ای در بخش کشاورزی را یکی از مهمترین کاربردهای آن دانست چرا که افزایش جمعیت و نیاز روزافزون به غذا به چالش مهمی برای بشر تبدیل شده است. بقیه در ادامه مطلب

در این میان توجه به امنیت زیست محیطی دارای اهمیت بسیاری است زیرا امنیت زیست محیطی خود بستری برای امنیت غذایی به وجود می آورد و این گونه است که پایداری در کشاورزی به وجود خواهد آمد.

 

مسیرهای اصلاح نباتات به وسیله فرآیندهای هسته ای تسهیل می شود

با توجه به تغییر اقلیم، افزایش جمعیت و خشکسالی‌های پی در پی، برای غلبه بر این چالش‌ها باید از انرژی هسته ای استفاده کرد.

طی کردن مسیرهای اصلاح نباتات با هدف داشتن گیاه با عملکرد بالا، گیاهان مقاوم به بیماری و آفت و مقاوم تنش‌های محیطی مثل خشکی، شوری و سردی از طریق پرتودهی و اعمال تیمارها به وسیله فرایندهای انرژی هسته ای انجام می شود.

کنترل جمعیت آفات با استفاده از تکنیک های هسته ای

با استفاده از تکنیک‌های خاص هسته ای می توان جمعیت حشرات مضر را کنترل و از بین برد، زمان رسیدن محصولات را به تأخیر انداخت و  در بذرها جهش ایجاد کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی